2016. nov 21.

Tesztelve a megújult Hadik

írta: finypetra
Tesztelve a megújult Hadik

Régen irodalmárok helye volt, ma már mindenkié

Kedves emlékek kötnek a régi Hadik Kávéházhoz. Jártam ott egyszer felolvasni, többször pedig meghallgatni Juhász Anna irodalmi szalonjait. Ott vehettem át a Természetvédelem Nagykövete oklevelet is. Szóval jó érzés  a helyre gondolni. Kíváncsi voltam, az új arca, mennyire fog tetszeni.

A régi Hadik Kávéház vörös függönyeihez, nosztalgikus hangulatú tapétáihoz, és a hely kisugárzásának leheletenyit múzeumjellegű hangulatához képest sok minden változott. Komoly vérfrissítést kapott a Hadik. Már nem annyira megilletődötten ül be ide az ember, hogy "jaj, ha itt ücsörgött Karinthy, akkor én is jobban kihúzom magam a széken." Inkább olyan gondolatokkal huppanunk le egy asztalhoz: "Itt dolgozott Karinthy és Kosztolányi? Akkor ez vagány hely lehetett akkoriban, ahogy most is az".

hadik.jpgAz ipari design virágkorát éli az éttermi dekorok világában, ami a Hadik új külsejére is hatással volt. Mégis megőrizte a saját, tiszteletteljes alapkarakterét. Olyasmi kettőség ez, mint az engem kiszolgáló pincérnő izgalmas megjelenése: hosszú, elegáns éttermekbe illő kötényének remek kiegészítője szép tetoválása és tündöklő piercingje.

A Hadik belső megjelenésében a mindig divatos fekete szín mellett a natúr árnyalatok dominálnak: hipszteres szürkék és ökohangulatú, kopott bézs és hússzín.  A tégláig visszabontott falak, nyersfa- és fémasztalok, menő mécsesek, és gyárépületeket idéző lámpák (Igen, a régi díszes csillárhoz is pompásan passzolnak!) remek összhangot alkotnak. Én talán valamennyivel több zöld növényt helyeztem volna el a térben, de a végeredmény így is ötcsillagos.fullsizerender-5.jpg

Box nélküli, nagy terek hátránya tud lenni, hogy az ember nem szívesen ül le középre egy meghitt beszélgetésre, mert kiszolgáltatottnak, támadhatónak érzi magát. A Hadikban ezt is ügyesen megoldották: a fényeket visszavették, és barátságos, sárgafényű helyi világítást alkalmaztak. Így azonnal bensőségesebbé vált a méretes tér.

Lássuk, mit lehet itt enni és inni. Szeretem a gyorsan átlátható, kis helyen elférő, bisztró hangulatú étlapokat, amin vannak faksznisabb ételek, és egyszerűbb, "ide nekem azonnal valami fincsit" típusúak is. De előbb jöjjön az ital. Gyengéim a fűszeres, meleg italok, ezért azonnal a karácsonyi meleg italokra siklott a szemem. A pincérnő javaslatára a csokis keksz lattét kostoltam meg, amit nem bántam meg. Érzékeket kényeztető italt kaptam.

fullsizerender-4.jpg

A barátom, akivel beültünk a Hadikba beszélgetni, maracujás-sárgadinnyés limonádét rendelt. Zsinórban hármat. Talán leszögezhetjük, hogy nagyon ízlett neki az ital. Limonádékból egyébként igen kreatív a felhozatal, én például a bodzás-uborkással szemeztem, mert az uborkás limonádé nagy-nagy kedvencem.

fullsizerender-3.jpgÉs akkor jöjjön még egy ételteszt! Izgalmasak a saláták, majdnem ki is választottam a Chilis-mangós salátát kecsesajt bonbonnal (Minő gyönyörű név! Író vagyok, ezért imádom a szépen megfogalmazott étlapokat.), és elvarázsolt a Füstölgő házi marhaszegyes szendvics neve is, de azt túl nehéznek találtam volna vacsorára, így végül egy csirkeételt rendeltem magamnak.

fullsizerender-2.jpgGyógyíthatatlan levendula- és céklafüggő vagyok, és ha egy szakács ezt a két érdekes ízt belepakolja egy rizottóba, azt nekem mindenképp ki kell próbálnom. Így végül egy adag Bőrös csirkemell steaket ettem céklás-levendulás rizottóval, citrusos salátával és spárgahabbal. Tartottam tőle, hogy az egész étel ízét elnyomja majd a levendula, de nem így lett. A cékla és a levendula is szolidan munkált az ételben, annyira, hogy még a spárga fanyar-lágy ízét is hagyták érvényesülni. Apor Bálint átcsábítása a Gundel tűzhelyei mellől, úgy tűnik, igen jó döntés volt. Vissza fogok még térni ide ételeket tesztelni, családosan is, mert  szerintem a versenyúszó, állandóan éhes lányaim is találnának számukra szimpatikus, tápláló fogásokat.hadik2.jpg

Jó design, kellemes hangulat. A Hadik generációs terjeszkedést kitűző koncepciója úgy látom, sikerült. Tegnap például ültek mellettünk hatvanas hölgybarátnők, ötvenes férfi haverok, huszas baráti társaság, és a babakocsijával is kényelmesen elférő, kisgyermekes család. És mindenki mosolygott, magyarázott, élvezte a Hadik-pillanatot. Ahogy mi is.

 

 

 

 

Szólj hozzá

család kultúra gasztro étteremkritika tizenegyedik kerületi étterem/kávézó